Jeugdpuistjes en rondvliegende hormonen - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Marlene Helderman - WaarBenJij.nu Jeugdpuistjes en rondvliegende hormonen - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Marlene Helderman - WaarBenJij.nu

Jeugdpuistjes en rondvliegende hormonen

Blijf op de hoogte en volg Marlene

09 Juni 2015 | Portugal, Albufeira

De afgelopen 2 weken is Albufeira overgenomen door Nederlandse examenleerlingen, dat betekent dat de afgelopen 2 weken er ongeveer zo uitzagen:

Ongeacht of er een poolparty, sunsetparty, kroegentocht of clubnight was, het krioelde hier van de 16-jarige die geen ervaring hebben met alcohol. De meest gestelde vraag was dan ook: 'Wat kan je aanraden' en op de vraag: 'Wat wil je drinken?' gaf ongeveer 50% het antwoord: 'Ik weet het niet', de rest antwoordde met Bacardi Razz, Malibu of Passoa. En als je dat een paar dagen achter elkaar hebt gehad begint je geduld aardig op te raken...

Waar ik me nog het meest over heb verbaasd is hoe ongelooflijk bijdehand die kinderen zijn. Standaard vragen om gratis shotjes, grote mond geven, maar vooral dat die jongetjes de barvrouwen proberen te versieren. Er zijn heel wat mooie verhalen verteld aan het ontbijt (we zijn om 7.30 uur ongeveer klaar, dus we gaan daarna ontbijten). De eerste keer dat 'n 16-jarig jongetje mij probeerde te regelen stond ik met m'n bek vol tanden, maar na de eerste keer weet je wel dat je ze zo snel mogelijk de mond moet snoeren. Mijn 3 favoriete pogingen:

3. Jongen: Wauw, jij bent echt mooi... Wat moet ik bestellen om jouw erbij te krijgen? Ik: Zooo... waar heb je die slechte oneliners geleerd? Jongen: Van m'n vader... Ik: Die ken ik volgens mij wel dan!

2. Jongen: Wil je zoenen? Ik: Met jouw? Jongen: Ja! Ik: Ik had je moeder kunnen wezen! Jongen: Daarom juist...

1. Jongen: Ik weet niet wat ik wil drinken, verras me maar... Ik: *Maak een drankje* Wat vind je ervan? Jongen: Bijna net zo lekker als jij! Ik: *Met m'n bek vol tanden*

En dan staan ze als klap op de vuurpijl ook nog eens met z'n alle uit volle borst mee te zingen met Lil' Kleine met het liedje 'Drank & Drugs' (https://youtu.be/_swivbEsD50). Voor degene die het niet kennen, ik kende het namelijk ook niet, er wordt o.a. gezongen 'Ik heb drank en drugs' en 'Alle tieners zeggen JA tegen MDMA'. Ik denk dat ik nog nooit zo verbaasd en geschokt ben geweest als de eerste keer dat ik dat liedje hoorde en al die minderjarige er helemaal los op gingen!

Nu is de rust weder gekeerd en dan begint over ongeveer 2 weken de drukte weer. Ik werk nu in eerste plaats voor Club Heaven en niet meer voor Albufeira 66, hoewel ik daar nog wel elke dag werk voor Heaven opengaat. De ene na de andere neemt ontslag of komt gewoon ineens niet meer opdagen zonder wat te laten weten. Mocht er nog iemand zijn die op zoek is naar een zomerbaantje; Hier zoeken we dus nog personeel!

Door het weggaan van personeel worden er lange dagen gemaakt en sommige hebben al bijna 2 weken geen vrije dag gehad. Iedereen is ziek, zwak en misselijk, inclusief ikzelf. De afgelopen week heb ik geen zon gezien, alleen in bed gelegen. Nu m'n vrije dag en ga maar 's niet op stap zodat ik morgen een keer naar het strand kan. Dit is ongeveer elke vrije dag het idee, maar op een 1 of andere manier beland ik dan toch weer ergens met een drankje in m'n hand en de volgende dag een flinke kater!

Verder nog niet Albufeira uit geweest, behalve om naar Algarve shopping te gaan... Als er een Stradivarius is, moet er natuurlijk geshopt worden. Hoewel loon erg laag is hebben we ook niet echt tijd om het uit te geven, dus kan er best gespaard worden. En dus ook geshopt!

Mochten jullie de foto's willen volgen van mijn werk dan kan dat op Facebook.

Club Heaven: https://www.facebook.com/pages/Club-Heaven/141711569249420?fref=ts
Albufeira 66: https://www.facebook.com/Albufeira66OPoeta?pnref=story

  • 10 Juni 2015 - 10:16

    Walter:

    Lekker bezig marlene veel plezier nog. Groetjes walter en Brenda

  • 10 Juni 2015 - 15:14

    Anita:

    Wat erg he die Hollandse pubers!!!! Gelukkig heb je nu even rust en dan op naar de Hollandse en Engelse oudere jongeren. Hahaha ik weet niet wat erger is!
    Gelukkig dat je nu weer op 1 plek aan het werk bent. Misschien kan je dan toch wat vaker een dagje naar het strand.
    Zo hou je idd wel geld over; elk nadeel heb z'n voordeel!
    Hier nog weinig strandweer. Het is aldoor veel te koud en als het 1 dag mooi weer is hebben we meteen weer onweer en regen en is het de volgende dag weer koud.
    Hopelijk wordt het hier ook snel wat beter.
    Heel veel plezier nog en natuurlijk ook werk ze!

    Anita.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlene

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 1413
Totaal aantal bezoekers 15512

Voorgaande reizen:

28 April 2015 - 01 Oktober 2015

Nog een zomerseizoen Albufeira

01 December 2013 - 15 April 2014

Paar maanden Franse Alpen

02 Mei 2013 - 20 Oktober 2013

Half jaartje Albufeira

Landen bezocht: