Eerste weken Châtel - Reisverslag uit Châtel, Frankrijk van Marlene Helderman - WaarBenJij.nu Eerste weken Châtel - Reisverslag uit Châtel, Frankrijk van Marlene Helderman - WaarBenJij.nu

Eerste weken Châtel

Blijf op de hoogte en volg Marlene

10 Januari 2014 | Frankrijk, Châtel

Na een paar weken radiostilte hier maar even 'n update vanuit het zeer warme en zonnige Châtel!

De eerste week keihard aan het bikkelen geweest om het hotel gastvrij te maken. Dit betekende lange dagen met vooral veel schoonmaken; mijn favoriete bezigheid ook! De week erna zijn we open gegaan, de kerstweek. Het hotel zat toen zo goed als vol, dus gelijk volle bak aan het werk. Dat betekent ontbijt verzorgen, schoonmaken, afwas, diner of bar. Het rooster verandert per week, maar tot nu toe heb ik een redelijk fijn rooster met vooral diner, bar en ontbijt en nog maar 1x schoonmaak en afwas.

De tweede week was het natuurlijk oud & nieuw. De bar stond afgeladen vol en we mochten tot 4 uur doorgaan, maar daar dacht de buurvrouw iets anders over. Om kwart over 1 werd door haar de stroom eraf gehaald en stonden we in een volle bar zonder muziek. Tot ongeveer 2 uur nog doorgegaan, maar het begon natuurlijk snel leeg te lopen.

Afgelopen week hadden we een redelijk rustige week met weinig gasten, dus even bijkomen van de weken ervoor. Vandaag zijn voor het eerst mini ski bussen aangekomen en zullen we nu tot het einde van het seizoen zo goed als vol zitten, met aankomsten om vrijdag, zaterdag en zondag...

Omdat het hier nog niet veel heeft gesneeuwd en nog erg warm is, maar vooral ook omdat ik erg lui ben, heb ik nog niet veel op de piste gestaan. Soms een uurtje, maar daarna ook zo snel mogelijk weer het terras op met een warme chocomel en voorbereiden op de après ski! Wel ook iemand al lesgegeven hier. Kan het blijkbaar nog steeds, want binnen 2 uur kon ze al gewoon op de ski blijven staan en bochten maken.

Verder alles hier onder controle met soms iets te veel alcohol, maar zo hoort het ook :)