Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Marlene Helderman - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Marlene Helderman - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Blijf op de hoogte en volg Marlene

18 Juni 2013 | Portugal, Albufeira

De tijd vliegt echt voorbij, dus maar weer eens 'n bericht schrijven. Ik heb weer m'n vrije dag omgeruild voor iemand en uiteraard is precies op mijn nieuwe vrije dag slecht weer. Ik zou eigenlijk vandaag naar Lagos gaan, maar vanwege het uitblijven van zon en harde wind is dat gecancelled. Erg jammer, want ik ben nu nog steeds niet Albufeira uit geweest.

Vorige week heb ik wel eindelijk mijn geliefde knoflook garnalen gegeten. Samen met Stephanie, Naomi en Anjela zijn we eerst even gaan shoppen en daarna geluncht aan het strand. M'n bonus is alweer uitgegeven aan jurkjes, sieraden en bikini's. Vanavond ga ik met Liset en Yaicke ook even uiteten, dat wordt waarschijnlijk vis. Weer eens wat anders dan al die snacks en shoarma bij Shalom :)

De eerste epidemie is in Albufeira ook uitgebroken. Niet zoals de meeste waarschijnlijk zullen denken een SOA, maar 'n virus dat longontsteking tot gevolg heeft. Op dit moment hebben 2 huisgenoten van mij het al en de kans is behoorlijk groot dat er meer zijn. Ik begin ook al flink te hoesten, dus heb vanmiddag allemaal fruit gehaald om m'n weerstand even te vergroten. Het betekent ook dat 't behoorlijk hard werken is aangezien we met 2 man minder staan. Gelukkig is deze week niet heel druk, wel bedrijvig maar niet druk. Alle eindexamen kandidaten zijn allemaal al naar huis en de eerste grote ladingen toeristen komen pas in juli weer aan.

De afgelopen weken ben ik veel wezen stappen, maar heb 't bij Oldtown gehouden. Bij Bloopers krijgen we als personeel van Shalom 50% korting, dus dan is het ook nog wel leuk om 'n drankje te doen na werk. Verder wat meiden leren kennen van GoFun. Die hebben me verhalen kunnen vertellen over 't leven als reisleidster. Ik heb al aardig wat boeken van Suzanne Vermeer gelezen, maar had nooit verwacht dat 't ook echt op waarheid gebaseerd was. Doet je wel denken of je dat wel wil doen.

Mijn geweldige idee om hier te gaan boksen heb ik nog steeds niet uitgevoerd. Gisteren heb ik op m'n kop gekregen van Joao dat ik 't moet gaan regelen, dus daar moet ik even achteraan gaan. Probleem is alleen dat we weer een nieuwe rooster krijgen en ik dus niet weet wanneer ik welke dienst heb. Heel vervelend ook, omdat je niets kan plannen. Wel heb ik al aangegeven dat mensen hun vakantie hierheen hebben geboekt om mijn vrije vrijdag heen, dus daar wordt gelukkig wel rekening mee gehouden.

Hier bij Shalom hebben we altijd Radio 10 Gold op staan en ik ben nog wel even herinnert aan Indian Summer Festival. Zelfs hier in Albufeira zijn we op de hoogte van de enorme iPhone diefstal daar. Wel super jammer dat ik ISF heb gemist, maar ik vermaak me hier ook prima en de drankjes smaken hier ook prima. Vanaf juli zijn er in Vilamoura strandfeesten met bekenden DJ's, dus ik probeer om daar dan 'n keer mee te pakken en dan heb ik hier m'n eigen Portugese ISF :)

Nu ga ik nog even genieten van m'n vrije dag en 'n beschaafd cocktailtje doen. Afhankelijk van 't weer op 't terras of gewoon in de kroeg.

  • 20 Juni 2013 - 22:16

    Bas Helderman:

    Hoi Marlene,
    Zonde dat Lagos niet door ging vanwege het weer. Zou je op de fiets of rijden taxi's niet tegen wind in?
    Als je in Lagos komt, dan moet je gaan eten in Adega Da Marina. Tegenover de haven, logish toch!? Daar vind je de echte Portugeese knoflookgarnalen. 1kg voor € 16,50. Niet helemaal alleen opeten en ook niet te snel. Lekere fles Viho Verde erbij en je bent de halve middag onder de pannen voor €24,50.
    Succes deze maand met het binnen hengelen van een vette bonus.
    Gr. Bas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlene

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 15523

Voorgaande reizen:

28 April 2015 - 01 Oktober 2015

Nog een zomerseizoen Albufeira

01 December 2013 - 15 April 2014

Paar maanden Franse Alpen

02 Mei 2013 - 20 Oktober 2013

Half jaartje Albufeira

Landen bezocht: