De eerste dagen - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Marlene Helderman - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Marlene Helderman - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Marlene

08 Mei 2013 | Portugal, Albufeira

Het is bijna een week geleden dat ik naar Portugal ben vertrokken. Vlucht is prima gegaan en wonder boven wonder kwam mijn koffer een keer als eerste op de band. Vorige week donderdag zijn ook Iris en Naomi aangekomen. Natuurlijk moest er even gevierd worden dat we in Albufeira waren, dus zijn we Oldtown even ingegaan.

We zouden met 8 meiden een appartement hebben, maar ondertussen is al 1 iemand afgehaakt en zal er ook iemand pas eind juni aankomen. De eerste dagen heb ik alleen met Elise en Naomi het appartement gedeeld. Gister is er nog een stagiair aangekomen en de andere 2 stagiaires komen vannacht aan. Uiteindelijk deel ik alleen een kamer met Naomi. Verder is het een beetje behelpen, want de woonkamer is ook omgetoverd tot slaapkamer, dus hebben we alleen de keuken en badkamers als gemeenschappelijke ruimte. Gelukkig hebben we ’n enorm dakterras met uitzicht over Oldtown.

We zitten op 5 tot 10 minuten lopen van het strand. Daar natuurlijk ook al even heen geweest en direct verbrand. Vanmiddag ook nog even richting het strand voor we moeten werken. Is echt prima dagbesteding hier voor je aan het werk gaat. Ik moet elke dag om 5 uur beginnen met werken in Shalom I. Tot nu toe zijn we elke dag rond 00.30 uur klaar, dus kunnen we nog een drankje doen. Het werk bevalt goed, maar ik moet nog wel erg wennen aan het feit dat ik de hele tijd moet staan. Echt enorm moeie benen en voeten aan ’t eind van de shift.

Nu al paar keer wezen stappen in Oldtown en op de Strip. Nog even een bezoekje gebracht aan de La Bamba Bar waar ik gelukkig nog werd herkend en gewoon heerlijk de hele avond gratis heb gedronken. Ook nog even zelf de Perziksnapps achter de bar ingeschonken, dus is daar vrij weinig veranderd! Ik blijf toch m’n standpunt dat de Strip echt leuker is, maar Oldtown is makkelijker om na werk heen te gaan. 3x Struikelen en je bent er namelijk al!

Het werken is wel wennen, maar zeker leuk. Leuke mensen waar ik mee samenwerk en is nu nog niet zo heel druk, dus ideaal om alles onder de knie te krijgen. De eerste 2 weken worden we als het ware ingewerkt, daarna wordt er gekeken wie er bij welk restaurant gaat staan en wat het rooster wordt. Deze week ben ik in ieder geval vrijdag vrij, maar weet niet of dat het hele seizoen zo zal zijn.

Ik heb het in ieder geval prima naar me zin hier!

  • 08 Mei 2013 - 17:24

    Paula:

    Ziet eruit en klinkt alsof jij je daar prima gaat vermaken ondanks het vermoeiende staan na je kantoorbaantje van de laatste jaren ;-)! Have fun

  • 09 Mei 2013 - 07:20

    Conja:

    Leuk om te lezen meis en ziet er lang niet verkeerd uit!
    Succes daar! X

  • 10 Mei 2013 - 17:44

    Anita:

    Wat een verhalen allemaal! Leuk dat jullie het zo naar de zin hebben. Waren je voeten zo rood van het staan en lopen of van het verbranden? Zag er wel heftig uit!
    Hier hebben we wel 2 warme lentedagen gehad maar nu is het niet warmer dan 11 graden en stormt het behoorlijk. Je mist dus niets.

    Op de manege hebben we 4 dagen wedstrijden dus ik verveel me ook niet. Mart is hard aan het leren voor z'n examen. Ja, echt waar. Nu wil hij toch wel graag van school. Mij benieuwen of hij dinsdag te horen krijgt of hij naar die opleiding in Den Helder mag.

    Gister Angelique gesproken maar het gaat waarschijnlijk niet lukken dat we met z'n allen bij je langs komen. Zij komen al 20 juni naar Nederland en dan hebben wij nog geen vakantie. De 1e week dat we zouden kunnen gaan ze al een paar dagen naar Parijs. Dus je hoort nog wel wanneer en met wie we komen.

    Stuur nog wel even je adres, dan weten we tenminste waar je woont.
    In ieder geval veel plezier en werk ze. En hou ons natuurlijk op de hoogte want we zijn niet nieuwsgierig maar willen wel graag alles weten!
    .
    Xxxxx Anita en Mart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlene

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 15529

Voorgaande reizen:

28 April 2015 - 01 Oktober 2015

Nog een zomerseizoen Albufeira

01 December 2013 - 15 April 2014

Paar maanden Franse Alpen

02 Mei 2013 - 20 Oktober 2013

Half jaartje Albufeira

Landen bezocht: