Het einde is in zicht - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Marlene Helderman - WaarBenJij.nu Het einde is in zicht - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Marlene Helderman - WaarBenJij.nu

Het einde is in zicht

Blijf op de hoogte en volg Marlene

19 Oktober 2013 | Portugal, Albufeira

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik wat heb geschreven, maar zo met het einde in zicht dacht ik toch nog even een terugblik te doen op de afgelopen 3 maanden.

Eind juli is mijn vader langs gekomen in Albufeira om o.a. mijn verjaardag te vieren. We hebben een auto gehuurd en hebben Lagos en Burgau bezocht. Heerlijk aan het strand gezeten en vis gegeten. Lekker een beetje uitgerust van de drukte van het hoogseizoen. Om 12 uur moest mijn verjaardag natuurlijk worden gevierd. Van mijn collega´s heb ik een ketting en een tas gekregen en van Mario een zelf gemaakte cocktail, die altijd net iets te sterk is. Vervolgens werd ik verrast door een telefoontje vanuit Nederland... Mijn vrienden die ´Lang zal ze leven´ aan het zingen waren. Super leuk, maar vervolgens kreeg ik wel heimwee. Dus eenmaal aangekomen in Bloopers heb ik mezelf helemaal volgegooid en voordat ik op de Strip aankwam was ik al zo dronken dat ik maar gelijk rechtsomkeert ging en me bed in ben gegaan!

De rest van augustus is zo´n beetje elke dag hetzelfde gegaan: Uitslapen of naar het strand, werken en door naar de kroeg. Met aan het einde van augustus de verjaardagen van 2 collega´s en het afscheid nemen van iedereen... Eind augustus zaten we nog maar met z´n 3e in huis, want iedereen was weer vertrokken naar het regenachtige Nederland.

In september werd ik verrast door Sanne, Arjo, Robert en Bart die ineens op het terras van Shalom zaten. Terwijl zij hier waren heb ik een aanvaring gehad, waardoor ik in de veronderstelling was dat ik naar huis moest. Dit was gelukkig niet het geval en ik mocht gewoon blijven tot het einde van het seizoen. In september was het nog steeds erg druk, maar konden we vaak wel op tijd sluiten. Wat natuurlijk ook weer betekende dat we ook eerder aan een drankje zaten. De strip was al redelijk uitgestorven, dus bleven we voornamelijk in Old. Deze maand was ook Shalom 1 dag gesloten waardoor we voor het eerst iets met alle collega´s konden doen. De keuze was gevallen op Aquashow... Er fijn om daar heen te gaan terwijl je blijkbaar allergisch bent voor chloor en dus alle glijbanen en zwembaden moet vermijden! ´s Avonds met z´n alle uiteten gegaan en daarna natuurlijk nog even een ´klein´ drankje gedaan.

In oktober was echt heel Nederland vertrokken uit Albufeira en lag Old town er ´s avonds maar dood bij. Bij Shalom nog steeds wel bedrijvig, maar meestal kon er rond 12 uur wel worden gesloten. Doordat er weinig meer te beleven was ging ik niet vaak meer stappen, maar op tijd naar bed en de volgende dag lekker naar het strand. Je moet natuurlijk wel kunnen zien dat ik ben weggeweest. Helaas waren er redelijk wat slechte dagen eind september en oktober, met als diepte punt een week lang alleen maar regen...

Ook moest ik gaan nadenken wat ik wilde gaan doen als ik klaar ben in Albufeira. Het wonen in het buitenland is me eigenlijk erg goed bevallen, dus ben ik gaan kijken naar werk in een wintersport gebied. Husk heeft me vervolgens uitgenodigd voor een selectiedag in Nederland. Het probleem was alleen dat ik nog niet terug zou zijn dan. Dus voor die dag even over en weer gevlogen naar Nederland. Met goed resultaat, want de vrijdag dat ik weer in Albufeira was heb ik bericht gekregen dat ik was aangenomen om een winterseizoen in de Franse Alpen te werken als allround horecamedewerker.

Over een paar dagen ga ik weer naar Nederland en ik moet eerlijk zeggen dat het maar een raar idee is. Ik heb dan bijna een half jaar hier in Albufeira gewoond en is toch een beetje m´n thuis geworden. Maar aan alles komt een eind en het is ook wel fijn om straks iedereen in Nederland weer te zien voor ik weer vertrek!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlene

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 15492

Voorgaande reizen:

28 April 2015 - 01 Oktober 2015

Nog een zomerseizoen Albufeira

01 December 2013 - 15 April 2014

Paar maanden Franse Alpen

02 Mei 2013 - 20 Oktober 2013

Half jaartje Albufeira

Landen bezocht: