Kleine update - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Marlene Helderman - WaarBenJij.nu Kleine update - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Marlene Helderman - WaarBenJij.nu

Kleine update

Blijf op de hoogte en volg Marlene

27 Mei 2013 | Portugal, Albufeira

Ik heb alweer 2 volle weken gewerkt en ik moet zeggen dat 't echt voorbij vliegt. Gezellige collega's, leuke mensen op 't terras om 'n praatje mee te maken. Laatst was er 'n stel uit Schagen op 't terras, dus daar mooi mee zitten praten en shotjes zitten aanpraten. Zijn later ook nog terug gekomen, maar toen was ik vrij.

Verder heb ik erg last van me voeten en enkels gekregen tijdens 't werken. Dus uiteindelijk maar 'n enkelband en nieuwe schoenen aangeschaft. Die schoenen zijn echt foeilelijk, maar ze lopen prima! En niet geheel onbelangrijk: na 't werk kan ik nog steeds lopen en da's toch wel fijn als je nog even ergens 'n drankje wil gaan doen.

Het komt er namelijk op neer dat we bijna elke dag vanuit werk toch wel 'n drankje gaan doen. Eerst in oldtown bij de Classics bar waar we korting krijgen, daarna met de taxi naar the Strip om ff wat drankjes te halen in de Labamba Bar... Rodrigo geeft gelukkig veel gratis shotjes weg en goedkope Caipirinha's. En als we daarna nog niet klaar zijn gaan we door naar de Heaven, waar we gelukkig gratis binnenkomen. Al met al vindt mijn bankrekening 't niet zo heel leuk volgens mij. Dus we blijven nu wat meer thuis, want 't is nu toch heel rustig nog.

Ik heb m'n definitieve rooster gekregen en vrijdag blijft mijn officiële vrije dag. Daarnaast hebben we geen extra vrije dagen, maar we kunnen wel onderling ruilen gelukkig. Verder hebben we ook split diensten en middagdiensten. In principe heb ik 'n redelijk lekker rooster. Donderdags hoef ik maar tot 23.30 uur te werken, dan ben ik vrijdag vrij en zaterdag hoef ik pas 18.00 uur te beginnen.

Vorige week hebben we hier in Albufeira 'n redelijk slechte week gehad, elke dag regen en temperaturen onder de 20 graden. Gelukkig is dat woensdag omgeslagen en is 't hier weer goed weer! Dus ik ben 's middags meestal op 't strand te vinden. Helaas nog niet heel bruin geworden, omdat ik dan maar 'n uurtje of 2 er kan liggen. Er moet natuurlijk gewoon gewerkt worden :) Toch schijn ik nog steeds Spaans of Portugees te lijken, want er zijn weinig Portugezen die me geloven als ik vertel dat ik uit Nederland kom. Zodra ik vertel dat ik bij Shalom werk veranderd dat trouwens wel...

Al met al heb ik het hier heel erg naar m'n zin. Ik snap dan ook niet dat er al iemand is vertrokken, omdat ze zo'n heimwee had. Betekent niet dat ik jullie niet mis. Ik vind 't ook heel irritant dat ik thuis geen internet heb en daarvoor dus bij Shalom moet zitten voor de wifi. Ondertussen kan ik ook met m'n eigen laptop geen verbinding maken daar, dus moet alles doen op de laptop van collega's. Ik kan jullie dus helaas niet allemaal veel whatsappen, facebooken, etc. Wel heb ik nu 'n nieuw Portugees nr waar jullie me beter op kunnen bereiken: +351920290903.

Ik wens jullie in Nederland erg veel sterkte met de nachtvorst en ik zal aan jullie denken als ik op 't strand aan 'n Caipirinha zit :)

  • 27 Mei 2013 - 17:22

    Marit Bruin:

    Haai Marlene,

    Wat leuk om te lezen allemaal zeg en ook super met die foto's erbij! Ziet er uit alsof je het inderdaad erg naar je zin hebt. Lekker elke dag werken, aan de borrel en mooi weer, wat wil je nog meer!!
    Ik hoop voor je dat het zonnetje lekker blijft schijnen en dat je het zo naar je zin blijft houden.

    Ik blijf je volgen!!
    Liefs Marit

  • 27 Mei 2013 - 19:26

    Benthe:

    Klinkt heerlijk meis! Genieten!! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlene

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 15507

Voorgaande reizen:

28 April 2015 - 01 Oktober 2015

Nog een zomerseizoen Albufeira

01 December 2013 - 15 April 2014

Paar maanden Franse Alpen

02 Mei 2013 - 20 Oktober 2013

Half jaartje Albufeira

Landen bezocht: